Specialist in de psychologische behandeling van eetstoornissen en obesitas

...meer cliëntervaringen

Vrouw - 26

Deze therapie heeft me ontzettend geholpen. Ik dacht altijd dat ik maar moest leren leven met continu bezig zijn met en denken aan eten, maar deze therapie heeft me weer rust gegeven in mijn hoofd. Ik heb nu weer een positieve kijk op het leven en ben weer blij met mezelf.


Man - 59

Ik ben een emotionele eter met ernstig overgewicht. Ik heb in het verleden meerdere malen therapieën gevolgd, zowel individueel als in groepsverband. Nooit met blijvend succes. Ik heb de individuele behandeling bij Maries als zeer positief ervaren, stap voor stap heb ik geleerd de emoties die leiden tot verkeerd eetgedrag te herkennen en er beter mee om te gaan. Met haar hulp heb ik veranderingen in mijn gedrag aan weten te brengen, ben ik gestopt met overeten en heb ik een gezonder voedingspatroon aangeleerd. Ik ben zeer te spreken over de duidelijke, praktisch gerichte therapie van een zeer deskundige therapeut, die me op het goede pad heeft gezet.


Vrouw - 41

Ik ben eerst een keer of vijf afgewezen, voordat ik eindelijk hulp kreeg. Mijn eetprobleem zou niet ernstig genoeg zou zijn, terwijl het mijn leven beheerste! Ik ben blij dat ik volgehouden heb, want op eigen kracht was ik nooit van mijn eetstoornis af gekomen.


Man - 42

Ik was boos en teleurgesteld en gebruikte het eten om niet te voelen. De therapie heeft mij geholpen om op een goede manier met deze gevoelens om te gaan. Nu voel ik rust van binnen.


Vrouw - 38

Ik zocht hulp bij de zoveelste poging om af te vallen. Door de handvatten die ik in de therapie aangereikt kreeg kon ik stoppen met de eetbuien en kreeg ik een positieve kijk op mezelf en op het leven. Ik kan mijn lijf met dit gewicht beter accepteren. Een dieet ga ik niet meer volgen. Ik raad iedereen die bekend is met het jojo-effect en last heeft van emotie-eten aan deze therapie te volgen.